25 april 2015

Kolmårdsbiken 2015 RR

Vi blev fyra glada gubbar som samåkte ner till Sörsjöns friluftsområde där Kolmårdsbiken skulle avgöras.

LL premiär för dom flesta inklusive mig själv.

Blev en kortare uppvärmning på 15 minuter innan starten gick och jag låg hyffsat med i tätgruppen, när vi kommer in på första stigpartiet är jag runt 20:e gubbe och där tappar jag även tätklungan.
Rullar på med ett par gubbar som ansluter på grusvägen, sen när stigpartiet så tappar jag kontakt och så brukar det inte vara då det är min starka sida.. Men tyvärr så har jag tabbat mig med däckstrycket och kan bara skylla på mig själv...  Brukar köra på ca 20 psi (1,4 bar) på mina Maxxis Ikon 2C 60tpi men på mina racehjul har jag monterat på Maxxis Ikon TL (tubeless ready) varianten som har hårdare stomme vilket betyder att jag skulle ha kört med lägre lufttryck..
Absolut ingen bortförklaring men det var inte det flytet och greppet i skogen jag brukar ha!

Nåja, blev väl lite krokig på sista loopen och blev ifatt körd av ett par tre stycken innan trestegs raketen, och där kom krampkänningarna...
Höll ihop det hela okej ändå och tappade inte allt för många minuter på att "vila" benen på sista grusvägen.

Rullade ändå in på samma minut som förra året men 4 placeringar sämre som 27:a
Alla resultat finns  HÄR

2015 27:a   2:29:15
2014 23:a   2:29:27





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar