21 maj 2015

Upplands Cup

Styrde ut till Bålsta för en deltävling i Upplands Cupen..
Fint väder och ett riktigt fint spår bjöds det på där ute vid Viby, tyvärr hade senaste tidens regn gjort ett parti som gick längs skogskanten riktigt skitigt...
Annars var banan teknisk och kuperad precis som jag gillar´t!
Drog väl upp till spets för att slippa köa i skogen, släppte förbi Jeppman efter halva varvet sen låg jag på rulle innan jag gick om precis innan det skitiga partiet.
Gjorde en liten miss och blev omkörd av en Cykloteket cyklist som jag sedan låg bakom resten av loppet. Tyvärr kunde jag inte attackera och luckan växte lite på slutet men gick i mål som tvåa.
Skönt att benen svarade ok, nu är det bara att köra på med träningen så formtoppen kommer lagom till SM.

I morgon är det vila sen springer jag och Malin Tolvanloppet på Lördag!



Bilden lånad från Bålsta CK facebook sida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar