14 juni 2015

Blött och halt

10 mm regn visade det sig när jag kollade regnmätaren i morse, tanken var att rulla iväg vid 8 men då det fortfarande regnade så sköt jag fram det lite och drog iväg vid 10.
Mycket vatten på blad och grenar som hängde ut på spåret gjorde mig blöt om handskarna och jag fick tillslut köra utan.
Halt som satan i skogen på både rötter och hällar vilket jag blev varse om vid vattnet bakom Görvälns slott där jag satte framhjulet lite för hårt på en av berghällarna och vips så släppte det och jag kasade i backen!

Inget skadat och jag rullade vidare, hittade många fina stigar och avslutade med Järvafältet på hemvägen.  Bra teknikträning men tempot blev inte så högt..


Den hala hällen som fick mig på fall, notera däcksspåret till höger om snigeln :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar