21 september 2014

Grym dag

Åkte ut till Hellas med målet att göra ett bra lopp och behålla 3:e platsen i Totalen..
Banan var inte till min fördel med ganska lite tekniskapartier och mera lätta / snabba partier..

Köttade på i starten och körde upp mig i fältet direkt, efter första varvet var jag i ledning i Veteranklassen med totalvinnaren Erik Grejus i bakhjulet.
Erik gick förbi och jag tappade direkt några meter sen så var han borta..
Vi var ett bra gäng som höll ihop i halva loppet innan en junior vurpade och jag körde rakt in i hans cykel (junior misstag)  tappade då två gubbar och hamnade längst bak i kön med Fredrich, Damian, Ivar och nån till..
Ut på sista varvet låg jag som fyra i den gruppen och kände mig relativ fräsch, bestämde mig för att göra en attack in på den mest tekniska biten på ett gärdet och fick lucka som jag höll i mål och slutade 3:a..
Grymt nöjd med körningen och även totalresultatet där jag blev trea i Cupen!

Bra helg och ser fram emot CX-cupen på Lida..

2 kommentarer: