08 juni 2015

Lida Loop 2015

Hade faktiskt tankar på att inte komma till start efter senaste veckorna slit med flytt och renovering..
Avslutade "upplandningen" med en heldag på IKEA och en helkväll med garderobsmontage som avslutades runt midnatt Lördag...

Nåja, Malin övertalade mig att köra och så gjorde jag, startbacken gick kanon men efter någon kilometer på grusvägarna ville inte benen samarbeta....
Där tog det stopp och det fanns ingen som helst punch eller återhämtning att tala om, jag vet ju att min svaghet är plattkörningen men inte så här illa!
Skrattade och hade grymt bra flow på stökstigarna som är min starka sida vilket jag tar med mig som positivt från loppet... Resultatet och allt annat läggs i arkivtunnan!
Nu ska jag träna och ladda för SM  i XCO i Juli...

Det bästa med hela dagen är att ha familjen på plats vid målgång och att träffa  alla trevliga cykelkompisar jag lärt känna!
 

                                       

                                   Nu kan jag i alla fall tvätta cykeln hemma på tomten !!!




2 kommentarer:

  1. Jag tänkte "nu är det kört" när du gick om lekande lätt på Diagonalen på loop 2. Du hade så bra flyt och gick ifrån lätt.

    Men sen kom ju några km grusvägsåkning och det är ju aldrig kul solo.. när vi kom ikapp dig inför nästa stigparti tänkte jag du måste vara lite sliten iaf. Inte ett tecken på det och du dansade fram över rötter och lerhål..

    Tycker du körde imponerande bra efter att haft tankarna på annat håll i 1 v nu!

    Skönt med cykeltvätten. Jag tvättade av det värsta i Lida men ikväll blir det mer cykelvård. Med portabel cykeltvätt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kändes bra i skogen men hade absolut inga ben på platten...
      (ber om ursäkt för ropet vid vattenhålet) Du körde bra, starkt!

      Det bästa med huset om du frågar mig :)

      Hörs!

      Radera