30 juni 2015

Testad & färdig

Då har jag äntligen landat i soffan efter en lång dag...
Testet hos Aktivitus Solna med Johan Hasselmark som testledare, ni som inte vet vem han är finns det lite info om denna starka multisportare HÄR

Skulle göra tre olika test och vi började med ett konditionstest där vi mätte laktat / mjölksyra för att kunna sätta mina träningszoner (det var det minst jobbiga av testen)

Efter lite fix med utrustning så fick jag på mig andningsmasken för ett VO2max-test där körde jag med ökad belastning tills jag stupade! (riktigt jobbigt) när jag inte orkade mer ville jag bara få av mig masken men var tvungen att vänta och det kändes som en evighet :) 
Detta test säger lite om din uthållighet men ger ett exakt värde på den maximala mängd syre du kan ta upp och utnyttja. 

Sista testet var ett wingate-test som mäter maximal effektutveckling under 30 sekunder belastningen är baserat på kroppsvikt.
Efter 20 sek ville jag bara sluta trampa och efter 30 sekunder höll jag på att trilla av cykeln av utmattning!

Summa summarum så hade jag helt OK värden, har inte siffrorna på papper ännu men kommer presentera det när jag väl får resultatet!
Kan verkligen rekommendera dig som funderar på att göra ett test att boka in en tid hos grabbarna på Aktivitus Solna! 

Tack för ett trevlig men jobbigt möte!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar