06 juli 2015

Kort RR av Mörksuggan

Vi var ett helt hyde som skulle åka upp och gasa lite i Rättvik.
I min bil så var vi fyra, jag, Farsan, Håkan & Johan rullade iväg från Viksjö strax efter 05:00!
Tidig väckning och sedan knappa tre timmar i bilen innan vi var framme vid tävlingsområdet i god tid innan för uppvärmning och bike check.
Magnus & Johan ansöt med egen bil och vi var hela sex gubbar till start, Jag, Johan & Mange i H30.
Johan i Sport, Farsan & Håkan i motion.
Starten gick och det var lite oroligt i klungan genom stan innan masterstarten släppte oss vid botten av Vidablick, jag gick bra uppför och kände mig relativt fräsch på toppen.
Hamnade med en grupp på ca 20 pers  som hade ett bra tempo på dom snabba grusvägarna, jag kände mig riktigt pigg i benen och hade inga problem att följa och låg bland dom sista i gruppen.
När vi passerade mellantiden vid Östbjörka låg jag på en 78:e plats och hade fortfarande häng på klungan, strax därefter började jag få lite kramp känningar i ena låret och är tvungen att slå av någon procent och tappade tyvärr kontakten..
Hamnade då med en kvartet där bla Hasse Mård satt med, körde ihop med dom ett tag innan en större klunga kom ifatt bakifrån.
Tyvärr fick jag släppa den också men nu var det bara 10 km kvar och det kändes som att jag skulle klara av att ta mig i mål utan att behöva stanna för krampen.. Hade sällskap av en kille från CK-Uni och en kille från Lima sista kilometerna, vi hjälptes åt med dragjobbet fram till sista stigpartiet innan mål då jag går upp och försöker göra ett litet ryck...  Lima killen släpper och jag får ett par meter på Uni killen, han kommer starkt på slutet då mina lår börjar krampa, det blir en spurt men jag får vika ner mig av smärtan...
Rullar in nöjd med min prestation som 15:e i H30 och 90:e Totalt!

Snabbt, dammigt och skoj får summera loppet!

Dom andra killarna kör bra, Johan och Mange är knappa 5 minuter efter i mål!
Farsan gör ett bra lopp (första någonsin) och rullar i mål på 3:48:35 och hoppas på att få stå lite längre fram på Cykel Vasan.

En racerapport från Oskar Ekman finns på Långloppscupens hemsida.

Idag var det en lugn dag, semester och regn ska man va förvånad...   Han med att tvätta cykeln och springa en lätt återhämtningsrunda på 5km..












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar