18 augusti 2015

Post CV 2015

Har väl haft lite fullt upp för att hinna skriva en längre RR på mitt lopp, här kommer en lite längre version iallafall :)

Som ni säkert redan visst var min uppladdning veckan innan rätt kass med halsont och 0 tränade minuter på kontot..  Vi åkte upp på Torsdagen strax efter lunch och med vi menar jag min familj, Malin , Vilgot , Mamma & Pappsen som förövrigt också skulle köra !
Resan upp gick fint med ett matstopp i Vansbro landande vi uppe i Timmerbyn runt 20-tiden..
Kvitterade ut nycklar och nummerlapparna direkt på plats innan vi gjorde oss hemmastadda i stugan.
Grymt bra boende bara några hundra meter från ICA och Experium!

På plats i stugan var även min kusin med maken Johan, lite senare på kvällen dök hans bror Anders med grannen Magnus upp som alla skulle köra.

Fredagen nyttjades till att åka ner till Mora för att parkera ett par bilr för hemfärd efter loppet sen kikade vi på Cykelvasasprinten innan jag stack jag ut och testade kroppen uppför King Of The Hill rundan och det kändes faktisk bra..
Väl på morgonen var det lite kylslaget när vi rullade ner till start kl 06:20, endast några få plusgrader vid startområdet innan solen tittade fram, la cykeln i min fålla (2) inte längst utan någonstans i mitten hamnade jag..
45 minuter innan start mötte jag upp Malin som rullat ner till start med min CX, helt grymt att få den servicen och kunna värma upp ordentligt inför startbacken  (Tack Älskling I owe U one)
När starten gick kunde jag hålla ett bra tempo och pulsen kunden jag kontrollera runt tröskel utan att gå på rött alltför länge, när backen var avklarad drogs klungan ut ordentligt då flera framför inte orkade hålla rulle och jag fick ta ett par förningar på alldeles för hög puls men det var det väl värt!
Kändes bra i kroppen och det blev en relativt skön resa i en bra klunga, bevittnade några vurpor längs vägen varav en riktigt ordentlig efter första kontrollen i Smågan.

Mellan Oxberg och Hökberg började jag få lite krampkänning i vänsterlåret och fick slå av lite på farten och la mig längst bak i klungan, lyckades bli av med den känningen efter lite extra drickande och skakande och kunde sedan lätt avancera i klungan in mot mål för att slå på en lite spurt :)
 3:06:34 stannade klockan på och det är en okej tid, förbättrade mig mot tidigare resultat med 3 minuter trots den nya omdragningen innan Oxberg.

Farsan gjorde ett riktigt bra premiärlopp och kunde rulla i mål på 4:23:20 med två stopp, ett för luftpåfyllning och ytterligare ett för slangbyte!
Bra för en "gubbe" på 63-år  ;)



Tack alla samarbetspartner för eran support, utan er hade det varit tufft!
Jennie &  Mats på Rosebikes
Alla på Gripgrab
Karl-Johan på USWE
Micke på Feelalive (nutrixxion,H2Pro, Huma)
Lars & Fredrik på Nordictrade (Spy Optics & Sportful)
Fredrik på Carla Pro Shop

Sist men absolut inte minst min underbara familj och föräldrar som alltid ställer upp! 



Alla mellantider etc finns HÄR






                                 Bilderna är från Happymtb och tagna av Hans Schönning








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar