11 oktober 2015

Swe Cup CX Groopencross

Idag var det dags att rejsa i Västerås, banan var precis motsatsen till gårdagens kuperade och knixiga bana.  Mycket gasa på platten men en del svåra sandpartier plus en lång löpbacke i riktigt sugande lös sand!  Givetvis gynnade banan lite åkstarkare cyklister vilket blev en liten nackdel för mig själv, att jag sedan fick starta i tredje led och gjorde bort mig på förstavarvet gjorde ju inte slutplaceringen bättre...
Nåja, efter allt strul i början och onödigt kämpande med cyklister längre ned i fältet jagade jag på och plockade platser hela loppet. Var nästan ikapp Grejus på slutet och hade en kamp med Lasse Froberg på sista varvet där jag tyvärr drog det kortaste strået..
Slutade på en 9:e plats idag och det är godkänt men inte mer, vet att farten finns där om jag får vara med i täten från början!
Nu blickar vi framåt mot SM som körs 24 Oktober på hemmaplan i Stockholm / Stora skuggan

Bilder från dagen finns HÄR och HÄR samt på CX Västerås facebook







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar